Vilken dag :)

Hallå grabbar och tjejor!

idag har det varit full rulle på både ben och huvud!
Knallade ner till stan idag för att ladda på mitt busskort, kikade in på Panduro men dom hade inte det jag skulle ha..eller ja, ähh skitsamma, köpte ialla fall lite nya saker som jag fördmodligen kommer sätta mig ner och greja med imorn! Köpte födelsedags presenter till min pappa som fyller år imorn och så passade jag på att gå in på Aima..Där hittade jag en snygg mössa!
Åt lite plommonkräm och det var förmycket kanel i så den blev inte så god! men ni ska få receptet ändå snart!
Läst lite i min bok och gjort en gooooood kycklingpaj..ja jag vet, paj 2 dagar i rad? Vaddå? det är ju riktigt gott!
Pierre har även tagit tjuren vid hornen och hämtat lite av sina saker, imorn hämtar han vardagsrumsbordet och den tattiga stora soffan! Som tur väl är så behöver vi inte vara utan bord och soffa för vi har nämligen backup med extra saker;) hähähähäh! Tjurig vart han idag med, kanske var för det fina sms:et jag skickade till honom (från älsklings mobil!) förra veckan!
Ialla fall så ska jag kolla på Unga mödrar, IDOL och Fråga olle dokumentären lite senare :)

Receptet:

Plommonkräm till ca 4-5 portioner och det tar ungefär 30 minuter att göra!
Ingredienser:
ca 500 gram plommon
4 deciliter vatten
1 deciliter socker
1 kanel i bit eller 1 matsked malen kanel
3 matskedar potatismjöl

Kärna ut plommonen och skär dom i bitar. Koka upp vatten och socker. Lägg i plommonen, kanelen och eventuellt lite mandel, låt koka under lock på svag värme i 10-15 minuter. Rör ut potatismjölet i lite vatten. Ta kastrullen från värmen och häll i redningen i en fin stråle (rör under tiden du häller i redningen!) Krämen ska sedan koka upp. Häll upp krämen i en skål och strö lite socker över så att det inte blir ett skinn på ytan.

MUMS! (Med mindre kanel för min del..hähä!)


Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0