En underbar SÖNDAG!

Idag har det hänt myyyyycket!
Jobbade hela dagen igår + natten, slutade vid halv 10 egentligen men vi hade en diskussion som man bara inte kunde slita sig ifrån så stannade till ungefär tio i tio. Ialla fall så hämtade sötnosen mig och vi tog vita grodan in mot stora staden V-Ö!
Väl där så ville jag kolla på ArkenZoo om dom hade lite finfina grejer till Missarna. Dock öppnade affären inte förrän 11 så då åkte vi hem.
 Skulle ta mig en dusch eftersom man är ju inte i världens fräschaste skick när man kommer från jobbet. Hoppar in i duschen och sätter igång kranen för att känna hur varmt vattnet vart. Och borde egentligen tillägga att mina katter älskar/hatar vatten. Det är kul att kolla på det och provkänna lite men kommer vattnet för nära så är det ren skräck. Ialla fall så sätter jag tillslut igång duschmunstycket och då sitter missan på kortändan på badkaret och kollar. Helt plötsligt glider hon ner i badkaret, och tänk nu på vad jag skrev nyssens, och hon får panik när hon märker att bara 15 centimeter bort befinner sig vattnet och blir helt galen..hon lyckas riva mig på foten i rädslan för att glida in i vattenmängden och sedan flyger/hoppar hon ut ur badkaret..kvar står jag med världens rivsår (skojar inte om det är en 15-18 centimeter långt!) som det börjar pissblöda ur..då kunde jag ju för fan inte duscha. Hade ju skrikit ihjäl mig..det gör ju så hiiiimla oooont att duscha när man har ett precis nygjort/fått sår!!! Så det var bara kliva ur badkaret (efter att ha tagit bilder på blodbadet) och försöka stoppa blödningen med enkelt toalettpapper..satte en fet remsa med plåster på skiten också. MYSIGT med ett plåster på halva foten..jaja, det slutade blöda efter ett tag ialla fall!

Varjefall så åkte vi tillbaka till arkenzoo vid 12-tiden för att ännu en gång försöka kolla efter lite saker till katterna..och då hittade jag världens finaste kattpelare (är ända upp till taket!), ett balkongnät hittade vi också..och för er som har katt och bor i lägenhet så är det LAG på att man ska ha KATTNÄT! Det sa mannen som jobbar på arkenzoo, så tänk på att det kostar ett par hundralappar men är GULDVÄRT. Du vill inte förlora dina skatter genom att dem hoppar ner och dör, eller får en hel del sjukhusräkningar!!!!!
Detta kalaset gick på ett par tusenlappar men det struntar jag i! Mina skatter SKA HA det bästa som finns.

Tryckte i oss varsin McFeast Deluxe meny innan vi åkte och köpte oss en slagborr och åkte hemmåt, monterade ihop klöspelaren och satte upp balkongnätet..så nu är vi lite trötta och mosiga i huvudet!!
Bud på att kolla på film? JA!

Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0