Sjukhus och vårdcentral..

håhå vilken dag JAG har haft då:(
Hade ställt klockan på kvart över 7 för att jag skulle ringa sjukhuset (Martin sa att det bara var att ringa dit och boka tid till att göra en röntgen!) och när jag ringer till receptionen så säger surkärringen att ag FÖRST ska till vårdcentralen och SEDAN till sjukhuset om vårdcentralen skickar en remiss!
Ringde till vårdcentralen och dom ringde upp vid halv 10..fick en tid redan vid halv 11,..stressade som fan för man måste ju vara där en kvart innan..kom dit vid kvart över tio och fick sitta å vänta i en halvtimme..jävla segisar där på vårdcentralen. ialla fall fick jag en jättetrevlig tant som tryckte lite på foten och sa att dom skulle skicka en remiss till sjukhuset för en röntgen. Fick även ett par kryckor.
Ni kanske har lagt märke till att det är riktigt riktigt varmt idag, särskilt vid halv 12 tiden. Att gå med kryckor till bussen (även om det var nära!) tog nästan kål på mig.
Kom till sjukhuset och åker upp till röntgen avdelningen (Märkte i hissen att jag hade fått skavsår av kryckorna!) och fick sitta där i en timme innan jag ens fick foten röntgad, sedan sitta i 40 minuter till innan dom sa till mig att jag inte behövde vara kvar eftersom att dom inte hittade några brutna ben..vafan var jag då tvungen att sitta där i 40 minuter för?..jaja, åkte sedan tillbaka till vårdcentralen för att prata lite med dom igen. hade samma tant och hon sa samma sak som personalen på sjukhuset sa och sedan fick jag en gasbinda och ska gå runt med stadiga skor och förmodligen kommer kunna jobba nästa vecka. FAN VAD SKÖNT!
Håller i stort sett redan på att börja klättra på väggarna här hemma! Får väl försöka mig på att göra lite smycken nu när jag knappt kan gå!
Polisen hade ringt martin i natt med typ vid 12 tiden. Ingen av oss vaknade. Och jag som brukar vakna av att mobilerna ringer, spelar ingen roll vilken tid på dygnet det än är. Ialla fall så sa dom att dom hade hittat hans bil i kalmar men att Kalmar polisen hade tagit den i beslag av diverse anledningar. Så vi hoppas att dom hör av sig inom de närmsta dagarna.Har fan saknat röda faran.
Köpte mig en hel drös med kläder i lördags med. Gick på ett antal tusen. Massor av linnen, en klänning, öronhängen osv osv osv:) Glömde skriva det igår (hade nog för ont i foten!)
jaja, nu vet ni lite mer!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0