Arbetslösheten tär på en!

När ens kille är arbetslös tär det på en..
inte alltid men ett par dagar i veckan är det påfrestande..
vissa stänger in sig och vissa försvinner och är aldrig hemma.
Min kille stänger in sig..
Jag jobbar hela helgen och det enda han ska göra är att träna..
bra för honom men att träna tar ju inte hela dagen..
har försökt få honom till att umgås med sina kompisar i helgen men han glider undan med svaret "Jag har ju ingen bil"..
Att man inte har en bil betyder inte att man inte kan träffa sina kompisar.
Det finns något som heter buss och tåg..
Min storebror har även en bil som han inte anväder, och den skulle min kille kunna fråga om han får låna den en dag eller två..
vettefan vad man ska göra för att få honom att förstå, att det inte går att stänga in sig förmycket.
Tillslut försvinner dina vänner..ibland föralltid.
hoppas han börjar förstå snart..
Älskar honom ändå:) Men jobbigt är det ibland!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0