Tusen små bitar av James Frey!



James Frey vaknar upp på ett flygplan. Han har ingen aning om var han har varit eller vart han är påväg. Han minns inte vad som hänt de senaste två veckorna. Ansiktet är sönderslaget och kroppen täckt av sår och blåmärken. han har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb. Polisen letar efter honom. Han är bara 23. Och han har varit med om det här förut.



Tusen små bitar är berättelsen om vad som hände sedan. En intensiv, oförutsägbar och gripande berättelse om drog och alkoholmissbruk som det aldrig har skildrats förut. En kompromisslös och ursinnig beskrivning av hur begäret blir till beroende och vad det verkligen innebär att försöka bli frisk och fri.



                                          


Det går spekulationer om att denna bok inte är sann..Att James frey har överdrivit och att vissa delar i boken aldrig har hänt. Det struntar jag faktiskt i, denna boken är en av de bästa jag någonsin har läst. Min bok är söndertummad..
Fortsättningen heter "Min vän Leonard!" och den recensionen kommer imorn! Läs och förbered dig på äckelblandad förtjusning:)

Puss!

Kommentarer
Postat av: hanna

verkar ju spännande :D ska nog läsas!

2009-08-04 @ 22:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0