Varning för känsliga läsare!

Jag satt och kollade in lite andra bloggar efter att jag hade skrivit mitt inlägg igår. Började fundera över en sak..
Skriver ni ärligt saker och ting?
Alltså, jag kan känna att jag inte kan skriva riktigt ärligt, t.ex: Om jag är förbannad på en person eller besviken och vet att personen läser min blogg så skriver jag om allting pågrund av att personen läser det och inte ska bli förbannad på mig eller bli ledsen på att jag kastar ur mig saker på bloggen (Som även är en allmän beskådning av folk som känner för att läsa!)
Kanske är jag då feg?
Egentligen ska man ju i så fall berätta det för personen det gäller och inte skriva av sig om det på bloggen. Det kan ju vara svårt att ställa sig och haspla ur sig "Mja, jag tycker ditt beteende är oacceptabelt pågrund av..blablabla" I sådana situationer känner jag mig obekväm och får då också väldigt svårt för att säga det jag egentligen vill..Så man kan ju kanske säga att jag är lite konflikträdd..men det är de flesta..tror jag ialla fall..eller vad säger du?
Eller kanske jag borde varna för känslig text? Är det då mindre folk som läser min blogg? (inte för att det är särskilt många ändå..) Eller får jag då mycket skit, fast att jag har skrivit en varnande rubrik?
Vissa saker kan jag inte av olika anledningar skriva. Till exempel om jobbet. Och det är bara så, tystnadsplikt. Det respekterar jag och är ingenting jag skriver detaljerat om.
Kommer aldrig skriva om hur mina förhållanden till mina föräldrar eller syskon är heller. Det är lite för privat för min smak att blogga om. Det kan jag skriva någonannanstans där det inte är till allmän beskådning.
Känner du att du kan skriva om allting i din blogg?

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0